Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

vrijdag 15 augustus 2008

Dynamic Keyword Insertion - Uitleg

Met Dynamic Keyword Insertion wordt de inhoud van de Google AdWords advertentie volledig afgestemd op de zoekterm.

De advertentie toont de zoekterm die wordt ingevoerd door de gebruiker dan vetgedrukt in de advertentie. Dit is toe te passen voor de kop van de advertentie, de tekst en de zichtbare url.

Hoe werkt dit in de praktijk?

Je maakt de advertentie in het AdWords-beheer bijv. als volgt:

{Keyword:Huis kopen?}
Neem je eigen makelaar
mee voor een onafhankelijk advies
www.huiskopen.nl

Indien iemand zoekt op de term “makelaar Friesland” en deze woorden voorkomen in je woordenlijst dan gaat de advertentie er als volgt uit zien:

Makelaar Friesland
Neem je eigen makelaar
mee voor een onafhankelijk advies
www.huiskopen.nl

Dit heeft meerdere voordelen:

- de advertentie sluit meer aan bij de zoekopdracht
- deze valt dus meer op
- de clickratio gaat omhoog
- hierdoor verbetert de Quality Score van AdWords
- hierdoor ga je of minder per click betalen of kom je hoger in de ranking voor hetzelfde clickbedrag

Als de zoekterm langer is dan 25 karakters wordt automatisch de term "Huis kopen" die tussen de accolades staat, gekozen.

Indien je gebruik maakt van Dynamic Keyword Insertion en de bovenste regel is meer dan 25 regels lang, dan kleurt Google de bovenste regel rood. Indien je echter maximaal 35 tekens gebruikt en afsluit met een accolade dan accepteert Google de kopregel wel weer.

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget