Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

maandag 24 augustus 2009

15 veelgemaakte Google AdWords fouten

Als ik van klanten hoor dat zij AdWords weggegooid geld vinden, heeft dit vaak te maken met hun eigen ervaringen. Ze zijn, niet gehinderd door enige kennis, met AdWords begonnen. Een vlugge kijk op hun campagne leert dat deze verre van ideaal is ingericht. Een opsomming van hetgeen wij vaak tegenkomen:

- geen aparte advertentiegroep per thema
- geen gebruik van Dynamic Keyword Insertion
- geen gebruik van uitsluitingszoekwoorden
- geen geschikte landingspagina (vaak doorlinken naar de homepage)
- geen gebruik van Google Website Optimizer
- geen lager biedbedrag voor het inhoudsnetwerk (of uitsluiting ervan)
- te lage Quality Score (waardoor de kosten per click onnodig hoog zijn)
- zoektermen kwamen niet voor in de advertentie of landingspagina
- het bedrijf werd meer gepromoot dan het product of de dienst
- geen gebruik van zinsdeelzoekwoorden en exacte zoekwoorden
- geen conversiecodes geplaatst op de eigen website
- geen installatie van of koppeling met Google Analytics
- geen onderscheid tussen biedingen per zoekwoord
- geen gebruik van Google AdWords Editor
- slechts één advertentie per advertentiegroep

Google AdWords Training

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget