Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

woensdag 5 mei 2010

Nieuwe AdWords rapporten in Google Analytics

In AdWords kunt u eenvoudig zien wat het effect is van de zoekwoorden en advertenties die u gebruikt. Dit effect beperkt zich met name tot conversies en clicks. Vooral om te weten wat er na de click gebeurt, is een programma als Google Analytics onmisbaar. Tijdens de eMetrics conferentie in San Jose heeft Google gisteren bekend gemaakt dat het aantal AdWords rapporten binnen Google Analytics uitgebreid gaat worden.

Meer inzicht
De nieuwe rapporten geven veel meer inzicht in het effect. Zo kunt u bijvoorbeeld zien wat het verschil is tussen het bezoek dat binnenkwam op exacte termen enerzijds of brede termen anderzijds. Ook in de zogenaamde funnel krijgt u een beeld waar de verschillende groepen bezoekers afhaakten.

Uitrol
De uitrol van de nieuwe functionaliteiten zal geleidelijk plaatsvinden in de komende weken. Ze zijn dus nog niet direct zichtbaar. Zodra de beschikbaar zijn, zult u ze in Google Analytics aantreffen onder Verkeersbronnen/Google AdWords.

Bekijk onderstaande video om meer te weten te komen over de mogelijkheden:

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget