Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

maandag 25 april 2011

Adverteren op Facebook

De enorme groei van Facebook trekt vanzelfsprekend ook de aandacht van adverteerders. We zien dat steeds meer bedrijven de stap wagen om op Facebook te adverteren. Het grote voordeel van adverteren op Facebook is de mogelijkheid tot specifieke targeting (zie onderstaand voorbeeld, klik op de afbeelding voor een vergroting).

adverteren op facebook

Conversie vanuit Facebook
Hou er wel rekening mee dat u bij adverteren op Facebook doorgaans te maken krijgt met totaal andere (lees: veel lagere) conversiepercentages dan u vanuit Google AdWords gewend bent. In Google zijn mensen actief op zoek naar een product/dienst en hebben zij op het moment van zoeken tijd ingeruimd ermee bezig te zijn. Met adverteren op Facebook weet u niet of de doelgroep interesse heeft in hetgeen u aanbiedt en of het juiste moment is. U kunt echter wel in beeld komen bij die hele specifieke groep. Roep ze bijvoorbeeld op om lid te worden van uw Facebook groep, laat ze deelnemen aan een prijsvraag of zorg simpelweg dat ze geconfronteerd worden met uw bedrijf of propositie. Veel sales behalen vanuit Facebook ligt niet direct voor de hand.

Ervaring met adverteren op Facebook? Deel onderstaand uw ervaringen...

Nog even wat bereikcijfers inzake adverteren op Facebook:

- 3.138.100 personen
- 1.517.560 mannen
- 1.554.460 vrouwen

Opvallend is overigens wel dat Facebook aangeeft dat er 831.380 personen in Amsterdam wonen. Dit is ruim 26% van de Nederlanders. En dat lijkt me rijkelijk veel. Kortom, dat ga ik nog uitzoeken.

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget