Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

donderdag 11 november 2010

Major Contributors in Google Analytics

Met Major Contributors heeft Google Analytics een zeer belangrijke en nuttige uitbreiding gekregen. Google Analytics geeft hiermee een verklaring van de wijzigingen die door Custom Alerts geconstateerd worden.

Laat ik Major Contributors maar verklaren met enkele voorbeelden. Als het weigeringspercentage gedaald is, kan Major Contributors aangeven dat dit komt doordat het aandeel direct verkeer relatief sterk gestegen is. Of dat er opeens minder verkeer vanuit Google AdWords komt. Als u ziet dat het conversiepercentage gedaald is, kan Major Contributors u erop attenderen dat een bepaalde site opeens heel veel (minder kwalitatief) verkeer naar uw site stuurt.

Major Contributors is een uitbreiding van Customs Alerts waarmee u binnen Google Analytics al gewaarschuwd kon worden voor significante wijzigingen in de statistieken. De introductie hiervan zal u heel veel tijd gaan besparen in de zoektocht naar verklaringen.

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget