Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

woensdag 25 juli 2012

Flexibel bereik toegevoegd aan Google AdWords

Wie recent een Google AdWords campagne heeft opgezet, zal het wellicht al zijn opgevallen. Google heeft de optie "flexibel bereik" toegevoegd als optie voor het adverteren binnen het inhoudsnetwerk. Flexibel bereik is een handige functie die u de mogelijkheid biedt om specifieke targetingmogelijkheden op advertentiegroepniveau uit te voeren. In de oude situatie kon dit alleen op campagneniveau.

Geselecteerde websites
Binnen het inhoudsnetwerk kunt u op twee manieren adverteren: generiek of op geselecteerde websites. In de praktijk begin ik vaak te adverteren op het generieke netwerk en zodra ik zie welke sites succesvol zijn, ga ik daar specifiek op targeten. Eventueel verhoog ik het clickbedrag op die sites om te zorgen dat ik meer vertoningen en clicks krijg. Het nadeel was dat ik dan met al mijn advertentiegroepen binnen de campagne op die specifieke sites terecht zou komen. Met flexibel bereik kan ik per advertentiegroep aangeven op welke sites ik al dan niet vertoond wil worden.

Voorbeeld flexibel bereik
Nike verkoopt voetbalschoenen voor mannen en vrouwen. Hiervoor heeft het bedrijf een campagne opgezet die in het inhoudsnetwerk meedraait. Binnen deze campagne zijn twee advertentiegroepen opgezet: herenvoetbalschoenen en vrouwenvoetbalschoenen.

Nike wil op Vi.nl graag adverteren met de schoenen voor mannen en op Vrouwenvoetbal.nl met de vrouwenvoetbalschoenen. Tot voor kort moest Nike hiervoor twee campagnes opzetten. Met flexibel bereik kan Nike aangeven per advertentiegroep aangeven welke advertenties op Vi.nl moeten verschijnen en welke op Vrouwenvoetbal.nl.

Daarnaast kan Nike dankzij flexibel bereik per site en per advertentiegroep aangeven wat een click maximaal mag kosten.

Meer informatie over flexibel bereik in Google AdWords kunt u lezen in dit artikel.

Geen opmerkingen: