Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

vrijdag 27 juli 2012

Remarketing met Google Analytics

Het inzetten van remarketing in Google AdWords was altijd redelijk omslachtig. De remarketing codes moesten eerst aangemaakt worden in Google AdWords. Vervolgens moesten deze codes in het CMS van de site geplaatst worden. Omdat dit geen reguliere content is, moest de sitebouwer vaak ingeschakeld worden voor plaatsing. Deze moest de code op iedere gewenste pagina aanbrengen.

Beta-test
Het duurt echter niet lang meer tot dat "dit gedoe" ten einde is. Remarketinglijsten kunnen dan namelijk aangemaakt worden via Google Analytics door een regel code aan het Analytics script toe te voegen. Google is ongeveer drie maanden aan het testen en binnenkort is de mogelijkheid voor iedere AdWords adverteerder beschikbaar.

Remarketinglijst aanmaken in Google Analytics
De remarketinglijsten kunnen dan eenvoudig worden samengesteld in Analytics. Remarketing met Google Analytics biedt niet alleen meer gemak maar ook veel meer mogelijkheden dan remarketing via Google AdWords. Zo kunt u in Analytics bepaalde bezoekersprofielen aanmaken en hierop targeten binnen het Google inhoudsnetwerk. U kunt zich dan bijvoorbeeld richten op alle mensen die langer dan twee minuten op de site zijn geweest, op een bepaalde locatie zijn, vijf pagina's bekeken hebben en/of via organisch verkeer op de site zijn gekomen. Vanzelfsprekend moeten hierbij de Google AdWords en Google Analytics accounts wel gekoppeld zijn. Eerder gemaakte remarketinglijsten moeten overigens wel opnieuw ingesteld worden.

Testimonial van Jeroen van der Veen
Al met al ben ik echt enorm enthousiast over remarketing met Google Analytics. Bovendien vind ik het erg leuk dat de testimonial die Google hiervoor gebruikt van mijn broer Jeroen van der Veen (Spil Games) is.

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget