Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

zondag 7 oktober 2012

Facebook Custom Audiences

Met Facebook Custom Audiences biedt Facebook een zeer interessante nieuwe advertentiemogelijkheid. Met Custom Audiences kan de adverteerder op persoonsniveau bepalen wie bereikt moet worden met de Facebook-advertenties.

De doelgroep kan bepaald worden op basis van een drietal kenmerken:

- het Facebook-profiel
- het mailadres
- het telefoonnummer

Er zijn wel enkele restricties verbonden aan Facebook Custom Audiences. De campagne moet aangemaakt worden via de Facebook Power Editor of via een API-koppeling. De minimale doelgroep moet 20 mensen groot zijn.

Facebook Custom Audiences biedt interessante mogelijkheden aan bedrijven die een kwalitatief goede lijst met mailadressen hebben, maar waarvan de eigenaren van deze mailadressen hebben aangegeven geen commerciƫle mail te willen ontvangen.

Voorbeelden van de toepassingen van Facebook Custom Audiences zijn:

Een bedrijf dat vorige maand een printer heeft verkocht en het mailadres heeft van de klanten, kan advertenties plaatsen met aanbiedingen voor cartridges.

Wie vorig jaar bijvoorbeeld een concert heeft bijgewoond van Acda en de Munnik kan via Facebook advertenties op de hoogte worden gesteld van nieuwe concerten in de omgeving.


Uitleg Facebook Custom Audiences:


Klik hier voor meer informatie over de mogelijkheden van Facebook voor Bedrijven.

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget