Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

vrijdag 26 oktober 2012

Google Tag Manager

Google Tag Manager is een nieuwe dienst van Google die het leven vooral voor internet marketeers een stuk makkelijker maakt. De marketeer kan hiermee namelijk zelf eenvoudig meetcodes plaatsen op de site.

IT hoeft de codes niet meer te plaatsen
In veel bedrijven is het zo dat alleen de IT-afdeling toegang heeft tot de verschillende meetcodes op de site. Als er nieuwe codes toegevoegd moeten worden kan dit een tijdrovend en omslachtig proces zijn. Met Google Tag Manager is dat niet meer het geval.

Container code
IT plaatst namelijk eenmalig een bepaalde container-code. De marketeer kan vervolgens door in te loggen bij Google Tag Manager meetscripts toevoegen of verwijderen aan deze container.

Google biedt met tag manager de keus uit de volgende scripts:

- AdWords-remarketing
- Conversies bijhouden van AdWords
- Google Analytics
- DoubleClick Floodlight-verkopen
- DoubleClick Floodlight-teller
- Aangepaste HTML-tag
- Aangepaste afbeeldingstag

Surf voor meer informatie naar de site van Google Tag Manager.

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget