Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

dinsdag 6 oktober 2009

Google AdWords sitelinks

We zagen ze in september al verschijnen in Google als we zochten op KPN: AdWords sitelinks. Wie op een bedrijfsnaam zoekt, kan hierdoor via een deeplink direct op de juiste pagina terecht komen. Wat zijn de gevolgen van de invoering van Google AdWords sitelinks?



Voor Google
- meer inkomsten door de verhoging van het aantal clicks
- meer inkomsten door de verhoging van de conversie waardoor adverteerders meer besteden aan AdWords
- meer inkomsten doordat meer bedrijven op hun eigen merknaam zullen adverteren

Voor de internetter
- sneller op de plaats van bestemming komen

Voor de adverteerder
- een hogere conversie
- meer AdWords kosten doordat men eerder geneigd zal zijn op de bedrijfsnaam in te kopen
- meer kosten doordat er meerdere landingspagina's gemaakt moeten worden

Voor de aandeelhouder van Google
- een hogere koers door een hogere winst

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget