Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

vrijdag 14 november 2008

DSB Bank drama volgens Google

In zijn boek "The Long Tail: Why the Future of Business Is Selling Less of More" schreef Chris Anderson: Your brand is what Google says your brand is. Vanuit deze optiek gaat het heel slecht met de DSB Bank. Een zoektocht in Google op de term DSB Bank leert dat zeven van de top tien resultaten negatief is. Kortom, werk aan de winkel voor DSB. Maar wat kan deze bank doen?

Uiteraard begint alles met eerlijke dienstverlening en transparantie van kosten/producten. Of DSB Bank hierin steken heeft laten vallen, laten we in dit verhaal buiten beschouwing.

Google Alerts
Via een dienst als Google Alerts in de gaten houden wat er over de DSB Bank geschreven wordt. Niet alleen door ex-klanten, journalisten, maar ook door ex-medewerkers. Deze laatstgenoemde groep weet natuurlijk als geen andere hoe DSB te werk gaat.

Sociale media
DSB kan onder de bedrijfsnaam sociale media gaan inzetten: bloggen, twitteren, een YouTube-kanaal, Hyves en Facebook.

Actiesite
Daarnaast kunnen ze een actiesite starten waarin ze duidelijk uitleggen wat gebeurd is en eventuele misverstanden uit de wereld helpen.

Mee discussieren
Verder is het goed om op externe blogs en fora de reageren op de kritiek en begrip te tonen voor de situatie van mensen.




Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget