Dat notarissen het moeilijk hebben als gevolg van de recessie is ondertussen wel bekend. Om het hoofd boven water te kunnen houden, moeten notarissen markgerichter gaan werken. Immers als de markt niet groeit, moet men marktaandeel van concurrenten afsnoepen. Hoe kunnen ze dat doen?
Notaris: 246.000 zoekopdrachten
Om die vraag te beantwoorden, is het belangrijk te ontdekken hoe u en ik op zoek gaan naar een notaris. Het antwoord op deze vraag is net als bij vele soortgelijke vragen eenvoudig: Google. In september werd in Google namelijk 246.000 keer gezocht op zoektermen met daarin het woord notaris. Op notarissen werd 74.000 keer gezocht en op notariskantoor 22.000 maal.
Dramatisch slecht vindbaar
Je zou verwachten dat notariskantoren hier goed op inspelen. Maar niets is minder waar! In een onderzoek onder 100 willekeurig gekozen sites van notariskantoren blijkt slechts 3% iets gedaan te hebben aan de vindbaarheid van hun site.
Hier valt dus nog enorm heel veel winst te behalen. Veel notariskantoren lopen hiermee maandelijks honderden gerichte bezoekers op hun site mis. Daarom via deze link wat tips voor notarissen om hoger in Google te komen. Het is verder goed te vermelden dat zoekmachineoptimalisatie zeker geen "rocket science" is, maar wel kennisintensief. Mijn advies daarom: schakel een expert in! Als u het bij het juiste bedrijf uitbesteed, zijn de kosten snel terugverdiend.
Top 25 zoektermen
De Top 25 van zoekgedrag in Google naar aan notaris gerelateerde zoektermen was in september in ons land:
notaris 246000
notarissen 74000
notariskantoor 22200
de notaris 12100
goedkoopste notaris 5400
notaris goedkoopste 5400
notariskantoren 4400
notaris kosten 3600
notaris nl 2900
goedkope notaris 2400
notaris tarieven 2400
een notaris 1900
notaris kantoor 1600
de goedkoopste notaris 1000
notaris hypotheek 1000
notaris bv 880
notaris vergelijken 720
notaris online 590
notaris tarief 590
notaris verkoop 480
notaris appel 390
notaris batenburg 390
notaris de jong 390
notaris goedkoop 390
notaris huwelijkse voorwaarden 390
(bron: hulpprogramma Google AdWords)
1 opmerking:
Klopt. Nog altijd wordt er in sommige vakgebieden en bedrijfssectoren te weinig aandacht besteed aan de online zichtbaarheid. Dat is in de bouw sterk het geval, maar ook bij sectoren als het notariaat.
Een reactie posten