Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

donderdag 2 augustus 2012

Gesegmenteerd posten met Facebook

Erg handig. De nieuwe mogelijkheid van Facebook op gesegmenteerd te posten.

De oude situatie
Een bedrijf op Facebook plaatst een bericht op hun pagina. Deze verschijnt in de timeline bij alle fans van het bedrijf.

De nieuwe situatie
Een bedrijf kan gesegmenteerd posten in de Facebook timeline van de mensen die het bedrijf "liken". Deze segmentatie kan bijvoorbeeld plaatsvinden op basis van leeftijd, locatie, geslacht, relatie, opleiding, voorkeuren etc. De vestiging van H&M in Groningen kan dan een gerichte actie richten op mensen uit Noord-Nederland. Op de wereldwijde Facebook-pagina van het H&M verschijnen alle berichten wel.

Voorwaarden
Om gesegmenteerd te posten in Facebook moet het bedrijf minimaal 100 fans hebben. Bovendien moet een segment uit minimaal 20 mensen bestaan.

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget