Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

zaterdag 24 november 2012

Het belang van mobile marketing: de marktgroei in cijfers

Mobiel internet zit enorm in de lift. Het belang van mobile marketing neemt daarom heel snel toe. Een overzicht van de cijfers.

- Het aantal mobiele toestellen wereldwijd is 7 miljard. Dit is meer dan het aantal vaste telefoonlijnen, radio’s, tv’s, computers of mensen met internet toegang.

- Een SMS wordt in 97% van de gevallen gelezen binnen 5 seconden. Bij e-mail ligt dit gemiddelde op 48 uur.

- Wij kijken dagelijks gemiddeld ongeveer 150 keer op onze telefoon. Bij smartphones ligt op 200 keer per dag. Dat is eens in de vijf minuten.

- Het percentage van eigenaren van mobiele telefoons dat de telefoon meeneemt naar bed bedraagt 84%. In totaal heeft 68% van de mensen de mobiele telefoon binnen handbereik.

- Sociale netwerken worden door 74% van de telefoonbezitters gelezen in bed. Bijna de helft van de smartphone bezitters gebruikt de mobiele telefoon op het toilet.

- Van de smartphone bezitters heeft 52% een aankoopbeslissing in de winkel gewijzigd op basis van informatie op de smartphone.

- In totaal hebben 6,9 miljoen Nederlanders een smartphone. Hiervan is 81% dagelijks online.

- Van de Nederlandse huishoudens met een iPad heeft 25% er twee in bezit.

- Het aantal mensen met mobiel internet in Nederland is verdrievoudigd sinds 2007 86% van de groep van 12 tot 25 jaar doet aan mobiel internet

- Smartphone-gebruik kent een enorme piek in de ochtend tussen 07.00 en 09.00 uur

- De piek voor tablet-gebruik ligt tussen 18.00 en 24.00 uur.

- E-mail die niet geoptimaliseerd is voor mobiele toestellen wordt in 70% van de gevallen direct verwijderd.

- Een e-mail wordt slechts door 3% van de gebruikers op meerdere apparaten bekeken.

- Android heeft ondertussen een verkoopaandeel van 75%.

- Mobiele coupons worden tien keer zo vaak ingediend als traditionele.

- QR-codes roepen nieuwsgierigheid en exclusiviteit op bij gebruikers.

- Van alle e-mail wordt 38% geopend op een mobiel toestel, 33% op een desktop en 29% via webmail.

- De populairste e-mail op mobiel zijn: speciale aanbiedingen 27%, promo’s en coupons
21%, bezorginformatie 21%, nieuwe producten 15% en nieuwsbrieven 12%.

Marketingfacts heeft nog meer cijfers over de ontwikkelingen van mobiel internet.

Andere bijzondere feiten:

- Een begraafplaats in Dorset (UK) plaatst QR-codes op grafstenen.




- In Lemgo (Duitsland) kan je straatverlichting aanzetten met SMS.
- Tesco heeft 130% omzetstijging behaald met hun virtuele winkel op metrostations.


selecteer je producten bij Tesco via je mobiele telefoon



Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget