Het succes van een Google AdWords-campagne hangt uiteraard af van de zoektermen die worden ingekocht. Maar ook de uitsluitingszoekwoorden kunnen een belangrijke rol spelen. Maar hoe weet je welke uitsluitingszoekwoorden je moet selecteren?
Met logisch denken kom je natuurlijk al behoorlijk ver. Een dealer die alleen nieuwe auto's verkoopt, zou kunnen besluiten om woorden als "gebruikte", "tweedehands" en "occasions" uit te sluiten.
Via Google Analytics kan je nog veel meer uitsluitingszoekwoorden achterhalen, door te kijken naar waar mensen exact op gezocht hebben. Dit is helaas geen standaard feature van Analytics, maar via het instellen van een filter krijg je wel inzage in deze gegevens. André Scholten, Analytics-koning van beroep, heeft hierover een goed artikel geschreven. Lees hier het artikel. Het is een relatief oud artikel, maar omdat veel bedrijven hetgeen beschreven wordt nog niet hebben toegepast, breng ik het weer even onder de aandacht.
Bovengenoemde autodealer zou via Analytics bijvoorbeeld kunnen ontdekken dat er veel mensen zoeken op "ex-lease auto kopen".
Geen opmerkingen:
Een reactie posten