Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

vrijdag 25 september 2009

Verzekeringsmaatschappij scoort met Google Website Optimizer

Hierbij een post over de enorm toegevoegde waarde van Google Website Optimizer. Voor één van onze klanten (een verzekeringsmaatschappij) beheren en optimaliseren wij een AdWords campagne. Het doel van de campagne is het generen van leads. Dit doen we door geinteresseerden een informatiepakket te versturen.

Met Google Website Optimizer doen we continue aan multivariate testing op de landingspagina. Onze belangrijkste en meest opvallende conclusie wil ik met jullie delen.

De pagina begon aanvankelijk met de tekst:
- gratis informatiepakket

Het conversiepercentage dat we hiermee behaalden was 12%.

Doordat we vaak zien dat het nuttig is mensen aan te sporen tot gedrag (klik hier, vraag aan, bestel nu e.d.) gingen we daarmee testen.

De tekst werd nu wat actiever:

- Vraag een gratis informatiepakket aan

De conversie steeg naar 18%.

We waren tevreden, maar wilden nog verder optimaliseren. Ik ben toen eens gaan nadenken over de werkelijke toegevoegde waarde voor de klant van het toezenden van een informatiepakket. In mijn ogen was dat het feit dat de klant vanuit zijn/haar luie stoel alles eens rustig door kon lezen.

De tekst werd daarom:

- Vanuit uw luie stoel alles over onze verzekeringen lezen

Het conversiepercentage werd maar liefst 38%!!!

Qua leadgeneratie is dit een gigantische stijging natuurlijk.

Ik verwacht dat de scoringskans (verkopen van verzekeringen) relatief gezien bij de laatstgenoemde versie wel lager zal zijn dan bij de eerste twee versies, maar in absolute zin zullen we ongetwijfeld beter scoren. Zodra ik daar cijfers over heb, zal ik die delen.

P.S.
In de meest recente cijfers zie ik net dat de tekst "Op uw gemak alles over onze verzekeringen lezen" een score haalt van 42,1%!

Geen opmerkingen: