Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

dinsdag 29 september 2009

Zoekmachine-marketing nuttig?

Vorige week zat ik met enkele marketeers aan tafel die mij vertelden dat hun directie niet gelooft in de toegevoegde waarde van zoekmachine-marketing. Dit is iets wat ik vaak hoor. Vooral van bedrijven met een grote spontane naamsbekendheid. Het merk of bedrijf is top of mind en maakt derhalve altijd wel deel uit van de evoked set.

Mijn tegenwerping is dan als volgt: als ik sportschoenen wil kopen, zal het merk Nike absoluut top-of-mind zijn. Als ik echter in de sportwinkel een mooie aanbieding van Puma of Adidas zie, kan het zijn dat ik voor één van deze merken kies, zonder ook maar een Nike-schoen gezien te hebben. Ondanks het feit dat Nike voor mij grotendeels geladen is met positieve merkassociaties.

Voor wie Google-zoekers wil bereiken, is bekendheid niet genoeg. Zichtbaarheid is nog veel belangrijker!

Geen opmerkingen: