Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

vrijdag 9 oktober 2009

Vergelijkingssites leveren de beste leads

Uit een onderzoek van IM Networks onder 133 webwinkeliers is naar voren gekomen dat vergelijkingssites de beste leads aanleveren. Ze worden hierbij gevolgd door AdWords, SEO en E-mail.

Aan de webwinkeliers werd gevraagd of zij de leads per medium wilden kwalificeren. Hierin kwam onder andere naar voren dat leads van vergelijkingssites in 63% van de gevallen werden betiteld als "goed" of "zeer goed".

De ranglijst met de bovengenoemde kwalificatie zag er als volgt uit:
1. Vergelijkingssites 63%
2. Google AdWords 60%
3. Zoekmachineoptimalisatie 49%
4. E-mail 36%
5. Affiliate marketing 22%
6. Bannering 14%

De uitslag verbaast mij niet. Makkelijk he? Achteraf praten. ;)

In de drie jaar dat ik als marketing manager gewerkt heb bij Bencom (het bedrijf van Ben Woldring) zag ik eenzelfde beeld. De conversiecijfers vanaf zijn vergelijkingssites was zeer hoog. Ook in mijn tijd bij TradeDoubler had ik al ontdekt dat vergelijkingssites voor goede leads zorgen. En bannering heb ik al heel lang geleden afgezworen. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Het uiterlijk van een Audi A5 omschrijven met tekst is vrij pittig.

Geen opmerkingen: