Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

woensdag 14 april 2010

Tips voor e-mail marketing

Kwam een pdf-bestand tegen met 76 tips voor succesvolle e-mail marketing. Altijd handig zo'n checklist.

De lijst is behoorlijk uitgebreid, maar desondanks wil ik toch enkele punten toevoegen.

Als mensen zich uitschrijven voor een lijst:

- vraag ze dan waarom ze zich uitschrijven
Dit geeft een uitstekend inzicht in de wensen en behoeften van de doelgroep. Voor toekomstige nieuwsbrieven kan hiermee rekening gehouden worden.

- bied ze de mogelijkheid de nieuwsbrief frequenter of minder frequent te ontvangen
Wellicht laat men weten dat de frequentie een probleem is. Als men de mail niet wekelijks wil ontvangen, vraag dan of een maandelijkse nieuwsbrief wel goed is.

- bied ze de mogelijkheid een gesegementeerde inhoud te ontvangen
Bencom, het bedrijf van Ben Woldring, stuurt maandelijks een boeiende nieuwsbrief met een breed scala aan onderwerpen over vaste telefonie, mobiele telefonie, internet en digitale televisie.

Indien iemand de nieuwsbrief onverhoopt op zou willen zeggen omdat hij de inhoud te breed vindt (hij heeft bijv. geen vaste telefonie), zou Ben bijvoorbeeld kunnen besluiten een nieuwsbrief te versturen die alleen over mobiele telefonie, internet of digitale televisie gaat. Of een combinatie van deze onderwerpen.

- vraag of ze de nieuwsbrief later wel weer willen ontvangen
Als ik net via Bellen.com een gsm-abonnement heb afgesloten, hoef ik voorlopig geen aanbiedingen van GSM-aanbieders meer. Maar over een maandje of acht ben ik wel weer ontvankelijk voor dergelijke boodschappen.

Deze tip is ook heel toepasbaar voor aanbieders van vakanties. Zodra ik mijn vakantie geboekt heb, hoef ik geen aanbiedingen te ontvangen.

Ik hoop dat u veel heeft aan de lijst met 76 tips voor succesvolle e-mail marketing. En laat het me gerust weten als u meer tips heeft.

Geen opmerkingen: