Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

maandag 3 mei 2010

Aanrader: Advanced Web Metrics with Google Analytics

Het boek Advanced Web Metrics with Google Analytics (second edition) is een echte aanrader voor mensen die het maximale uit Google Analytics willen halen! Vorige week ben ik begonnen met het lezen van het boek dat ik van de auteur Brian Clifton zelf heb mogen ontvangen tijdens de Google Analytics User Conference in Amsterdam. Deze eer had ik te danken aan het feit dat ik de meest originele vraag aan Brian stelde na afloop van zijn presentatie ;)

Inhoud van het boek
Het boek leest prettig en is zeer volledig op het gebied van Google Analytics. De inhoud is geschikt voor mensen uit diverse geledingen binnen een organisatie. Zo wordt aan de CEO uitgelegd wat de meerwaarde is van Analytics, kan de marketeer lezen hoe hij behoeften van de doelgroep kan ontdekken om vervolgens de site te optimaliseren en krijgt de IT'er te zien welke hacks en reguliere expressies mogelijk zijn. Kortom in Advanced Web Metrics with Google Analytics staan vele tips and trics die uiterst nuttig zijn voor mensen die Analytics serieus nemen.

Wie is Brian Clifton?
Brian gaf van 2005 tot 2008 leiding aan de Web Analytics afdeling van Google EMEA. Hij is nu werkzaam als trainer, consultant en schrijver op het gebied van webanalytics. Vanuit die hoedanigheid heeft hij veel contact met bekende namen als Avinash Kaushik (Google) en Jim Sterne (die mij in 1997 heeft geholpen tijdens mijn scriptie).

Geen opmerkingen: