Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

vrijdag 9 september 2011

Facebook of Hyves? Facebook!

Het zal niemand verbazen dat Facebook de strijd met Hyves in hoog tempo aan het winnen is. Een duidelijke indicatie hiervoor is de manier waarop men elkaar tegenwoordig feliciteert.

Op 5 september 2011 werd ik 39 jaar oud. Op die dag heb ik via diverse media van in totaal 74 mensen felicitaties mogen ontvangen. Facebook was hierbij verreweg het populairst. Opvallend is het feit dat ik op Hyves en Facebook evenveel "vrienden" heb. Desondanks levert Facebook bijna zes keer zo veel felicitaties op als Hyves.

Felicitatieranglijst 2011:

1. Facebook 47 (63,5%)
2. SMS 11 (14,8%)
3. Hyves 8 (10,8%)
4. Twitter 3 (4,0%)
5. Telefoon 2 (2,7%)
6. Ansichtkaart 2 (2,7%)
7. Facetime 1 (1,4%)

Lijkt me leuk om in 2012 weer een nieuw onderzoekje uit te voeren. En tegelijkterijd vraag ik me

Felicitaties "in levende lijve" zijn hierin niet meegenomen.

Geen opmerkingen: