Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

woensdag 9 november 2011

Rabobank beter vindbaar dan ABN AMRO en ING

Vrij recent werk ik voor een van mijn sites benaderd door een bedrijf dat linkbuilding voor ING en ABN AMRO doet. Dit zette mij op het idee eens te kijken hoe deze banken in de organische resultaten van Google.nl scoren.

Short tail
Uit het mini-onderzoek naar vier belangrijke short tail termen komt naar voren dat ING en ABN AMRO inderdaad nog wat terrein in te halen hebben op Rabobank.

Hypotheek
Rabobank 2
ING 4
ABN AMRO 8

Lenen
Rabobank 2
ING 9
ABN AMRO 10

Beleggen
Rabobank 3
ING 14
ABN AMRO 8

Sparen
Rabobank 9
ING 4
ABN AMRO 6

Later deze maand publiceer ik op dit weblog een uitgebreider onderzoek waarbij ik ook naar long tail woorden kijk. Bovendien ga ik de komende maanden in de gaten houden wat het effect is van de linkbuilding activiteiten van ING en ABN AMRO.

Geen opmerkingen: