Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

vrijdag 16 december 2011

Conversieoptimalisatie: toon het euroteken in een webshop

De afgelopen weken zijn we voor De Grote Speelgoedwinkel bezig de conversie te optimaliseren. Hierbij deel ik de eerste bevindingen.

Euroteken
In enkele grote webshops zoals Wehkamp en Neckermann zien we dat het euroteken niet genoemd wordt voor de verkoopprijs. Uit ons onderzoek blijkt dat het benoemen van het euroteken tot een conversiestijging van 14,8% leidt. We zijn nog bezig met de test, maar kunnen met een zekerheid van 99,6% stellen dat het voor deze webshop verstandig is het euroteken wel te plaatsen. Ik kan me overigens goed voorstellen dat het niet benoemen van de valuta belangrijker is naarmate de bekendheid van en het vertrouwen in de webshop groter is. Gemakshalve ga ik er maar vanuit dat Neckermann en Wehkamp hiermee uitvoerig getest hebben.

Share button
Het benoemen van share mogelijkheden maakt de productpresentatie bij de shop die wij getest hebben beduidend drukker. Hierdoor valt de bestelknop minder goed op. We zien dat de (directe) conversie 6,2% stijgt door al deze mogelijkheden achterwege te laten. De zekerheid hierbij is momenteel 88,6%. Om het kind niet met het badwater weg te gooien, zullen we hiermee nog veel meer gaan testen. Onder andere door variaties aan te brengen in het aantal share-mogelijkheden.

Kleur bestelknop
We zijn begonnen met een veelgebruikte oranje call-to-action en hebben eens getest met een rode bestelknop. Het is hier nog te vroeg om conclusies te trekken, maar de conversie met de rode knop is 4,28% hoger. Hierbij is de kans op een beter resultaat slechts 80,0%. Moet hierbij wel aangeven dat de kleur oranje redelijk veel in de vormgeving van de site gebruikt wordt. We gaan binnenkort testen met andere kleuren, de tekst in de bestelknop en het formaat ervan.

Geen opmerkingen: