Google gaat de concurrentie aan met de huis-aan-huis folder. De dienst die de zoekgigant hiervoor in het leven roept, is: Google Weekly Ads.
Het doel van Google met Weekly Ads is om het MKB te interesseren voor online reclame. De Weekly Ads zijn een digitale afdruk van de papieren folder. Bedrijven kunnen de folder onder de aandacht brengen via Google AdWords. Wie op de advertentie klikt, krijgt met Weekly Ads een pagina zoals onderstaande te zien.
De nieuwe vorm van adverteren is recent van start gegaan in Duitsland. In Amerika kende men de Weekly Ads al langer. Adverteerders die hiervan gebruik maken zijn onder andere Metro Cash & Carry en Real in Duitsland. In de VS doen Kohl’s en Macy’s mee.
Weekly Ads zijn momenteel slechts voorbehouden aan adverteerders die minimaal een miljoen pageviews per kwartaal behalen. De Weekly Ads worden gekoppeld aan zoekwoorden, locatie en interesses. Het is de verwachting dat deze drempel geleidelijk naar beneden bijgesteld zal worden. Al met al past deze dienst in de strategie van Google om lokaal sterk aanwezig te zijn en offline retailers exposure te geven.
Vooralsnog is het niet bekend wanneer Google Weekly Ads in Nederland beschikbaar komen. Naar verwachting zijn Canada, Frankrijk en Engeland als eerstvolgende landen aan de beurt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten