Voor het eerst heeft ConsuWijzer meer klachten ontvangen over webwinkels dan over reguliere winkels. In het eerste half jaar van 2012 ontving ConsuWijzer gemiddeld 1.000 klachten per maand over webwinkels.
De verhouding van het aantal klachten ligt nu op 53 procent tegen 47 procent. Een jaar geleden was de verhouding nog 43 procent tegen 57 procent. Het totaal aantal vragen en klachten over webwinkels is met 25 procent gestegen.
De klachten-ranglijst ziet er als volgt uit:
- te laat of niet-bezorgd 1.300
- garantie of ondeugdelijke producten/diensten 1.200
- rekeningen en betalen 500
Bij fysieke winkels gaan de klachten (3300 in totaal) voornamelijk over garantie en ondeugdelijke producten/diensten.
Consuwijzer ziet verder een enorm groei in vraag naar informatie over incassokosten. De pagina die dit onderdeel behandeld, is maar liefst 3,5 keer meer gekeken dan het jaar daarvoor.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten