Targeting
Deze onvolkomenheden vergeven we Facebook uiteraard allemaal omdat we daar zo exact kunnen targeten. Op locatie, leeftijd, geslacht, interesses en nog veel meer. Sinds vandaag kijk ik echter wel wat genuanceerder tegen die targeting-mogelijkheden aan. Wat is het geval? Tot zondag 5 augustus zat ik een kleine drie weken in Spanje. Ben ondertussen al weer een week thuis en ik krijg nog steeds Spaanstalige advertenties (zie afbeelding) te zien op mijn Facebook-pagina. En dat is bijzonder!
Is er een lezer of Facebook-medewerker die hier een andere verklaring voor heeft dan dat het systeem eenvoudigweg nog niet deugt?
klik op de afbeelding voor een vergroting
Succesvol adverteren
Ik wil hierbij nog wel aangeven dat ik zeker geen tegenstander ben van adverteren op de Facebook. Ook ik weet uit ervaring dat het zeer lucratief en succesvol kan zijn. Het systeem moet klaarblijkelijk wel op zeer veel plaatsen nog worden verbeterd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten