De uitgangspunten:
bol.com: 1:44 minuut
Het sterke aan bol.com is dat zij zich als enige zorgen maken om de veiligheid van mijn wachtwoord. Ik had bij alles sites een vrij eenvoudig wachtwoord ingetoetst. Bol.com gaf duidelijk aan dat het niet veilig genoeg was. Dit zorgde voor enige vertraging in het bestelproces. Maar uiteraard zeker niet storend omdat het mede in mijn belang is. Opvallend was hierbij wel dat ik bij het invoeren van mijn eerste wachtwoord aan had gegeven dat ik de nieuwsbrief niet wilde ontvangen. Toen ik mijn wachtwoord opnieuw moest invoeren, had bol.com mijn ingevoerde mailadres wel onthouden, maar het feit dat ik de ontvangst van de nieuwsbrief had uitgezet niet. Hiervan stond middels een vinkje dat ik kort daarvoor had uitgezet weer aangegeven dat ik deze toch wel wilde ontvangen. Ik zal eens bij bevriende programmeurs navragen of dit een marketingkeus of dat dit technisch gezien gewoon niet anders kan.
Wehkamp.nl: 1:25 minuut
Wehkamp stelde mij nog wel de vraag of ik cookies voor gerichte aanbiedingen accepteerde. Ik kan me voorstellen dat dit voor velen vertraging kan opleveren omdat zij eerst moeten weten wat dit inhoudt. Wehkamp accepteerde mijn onveilige wachtwoord.
Free Record Shop, ECI en Cosmox: 1,36 minuut
Deze bedrijven maken gebruik van een identiek checkoutproces.
Binnenkort zal ik mij ook storten op andere markten.
Al met al moet ik zeggen dat bovenstaande shops het allemaal goed op orde hebben. Het ging vrij snel en ik ondervond geen problemen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten