Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

woensdag 8 augustus 2012

Handige online marketing tools

Op deze pagina geef ik een overzicht van enkele handige online marketing tools. Deze helpen u de prestaties van uw site te verbeteren. En de meeste zijn gratis (te proberen).

Wireframing
Voor het maken van wireframes ben ik zeer te spreken over Lucidchart en Mockflow. Met de software kunt u makkelijk een schets maken van de functionaliteiten van uw website.

Conversie optimalisatie
Voor conversie optimalisatie adviseer ik Visual Website Optimizer, Optimizely en Content Experiments van Google. Google Website Optimizer was hiervan de voorloper. Google heeft deze functionaliteit sinds 1 augustus 2012 geïntegreerd in Google Analytics.

Clickmapping
Om inzicht te krijgen in het click- en scrollgedrag op websites via heatmaps adviseer ik Clicktale en Crazy Egg.

Usability
Voor usability testing kunt u een account aanmaken bij ethnio.

Statistieken
Google Analytics is voor nagenoeg iedere site de beste analyse software.

Feedback analytics
Voor feedback analytics is Kampyle in mijn optiek de beste tool.

Leadgenerator
Voor het maken van een leadgenerator wil ik u wijzen op Unbounce.

Chat
Als u op een handige en voordelige manier gebruik wilt maken van een chatfunctionaliteit op uw website, neem dan eens contact met op het Nederlandse bedrijf CoBrowser of surf naar Provide Support.

Onderhoud en bid management Google AdWords
Voor het onderhoud van Google AdWords is Google AdWords Editor een absolute aanrader. Hele grote sites kunnen voor bid management eens een kijkje nemen bij het door Traffic4u ontwikkelde bGenius.

Ken jij zelf betere of andere tools? Laat s.v.p. het weten! Dan vul ik de lijst aan.

Geen opmerkingen: