Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

zaterdag 8 september 2012

Robert Cialdini - Invloed

Het boek "Invloed" van Robert Cialdini is een absolute aanrader voor iedereen die interesse heeft in menselijk gedrag. In het boek staan zes geheimen van overtuigen centraal. Op mijn weblog ga ik uitvoerig in op deze geheimen. Dit doe ik omdat ze van cruciaal belang zijn in mijn werk als online marketing consultant. Met name op het gebied van conversieoptimalisatie maar ook voor online adverteren zijn de principes van Cialdini uitermate nuttig.

De zes principes die Robert Cialdini beschrijft in "Invloed" zijn:

- wederkerigheid
- consistentie
- sociale bewijskracht
- sympathie
- autoriteit
- schaarste

Omdat sociale bewijskracht een zeer krachtig, boeiend principe is en online veel beter toepasbaar dan bijvoorbeeld wederkerigheid en consistentie, ben ik begonnen met het schrijven van een artikel over dat onderwerp. In de komende weken zal ik ook de andere "geheimen" bespreken.

Zoals gezegd is het boek "Invloed" een absolute aanrader. Cialdini heeft drie jaar uitvoerig onderzoek gedaan naar de principes die menselijke keuzes verklaren. Hij geeft een enorm groot aantal interessante en ook verbazingwekkende voorbeelden en onderzoeksresultaten.

Marketeers kunnen enorm veel leren van Cialdini en consumenten zullen eigen gedrag herkennen en zich bovendien leren wapenen tegen gehaaide marketeers en reclamemakers.

Invloed van Cialdini is voor 31,50 euro onder andere verkrijgbaar bij Bol.com. Door de opkomst van e-commerce is de aandacht voor "Invloed" de afgelopen jaren alleen maar toegenomen.

Geen opmerkingen: