Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

maandag 17 september 2012

Scoren met Facebook Marketing

Afgelopen zaterdag vierde ik mijn 40ste verjaardag. Toen Dirk, een vriend mij, vorige week belde of ik een verlanglijstje had, gaf ik aan dat ik Scoren met Facebook Marketing van Peter Minkjan graag eens zou willen lezen. In mijn contacten met klanten ontdek ik namelijk dat er heel vragen en vooral misverstanden zijn over Facebook. Ik kan deze klanten uiteraard voor mijn dure adviezen laten betalen, maar het is voor hen veel voordeliger om eerst wat zelfstudie te doen via het boek Scoren met Facebook Marketing. Als er dan nog vragen of wensen zijn, kan men bij mij aankloppen.

Onderwerpen in Scoren met Facebook Marketing

Ik heb het boek gisteren in één keer uitgelezen. Omdat het slechts uit iets meer dan 100 pagina's bestaat, is Scoren met Facebook Marketing in ongeveer twee uurtjes wel door te nemen. Ik kan u vertellen dat u dan echt wel weet wat u moet weten. Scoren met Facebook Marketing legt duidelijk de verschillen uit tussen een profiel en een pagina, het behandelt stapsgewijs uit hoe u een pagina aanmaakt. U leert van Minkjan wat de mogelijkheden zijn van Facebook adverteren en krijgt hierbij tips and trics om een hoge clickrate te behalen. Verder leest u hoe u "likes" kunt krijgen en wordt er in Scoren met Facebook Marketing uitgebreid aandacht besteed aan de juiste contentstrategie. Ook ontbreekt het niet aan goede voorbeelden in het boek. Peter Minkjan geeft in het boek ook nog een lijst met handige Facebook Tools.

Mijn mening over Scoren met Facebook Marketing
Al met al is Scoren met Facebook Marketing een aanrader voor iedereen die zakelijk meer over de mogelijkheden van Facebook wil weten. Het boek leest lekker, geeft goede voorbeelden en behandelt alles wat u moet weten. Scoren met Facebook Marketing is dermate kort en krachtig dat u er snel doorheen gaat.

Prijs
Een puntje van kritiek is in mijn optiek de aanschafprijs. Voor een boekje van 103 pagina's is € 24,95 erg stevig. Toen Dirk het boek in de boekhandel in Leeuwarden ophaalde, bracht de verkoper van de boekwinkel dit zelfs ongevraagd ter sprake. Die had dit niet vaak meegemaakt. Ook Dirk schaamde zich een beetje dat hij met zo'n dun verjaardagscadeau aan kwam zetten. Daarnaast vind ik het jammer dat Scoren met Facebook Marketing niet als e-book op de markt is gekomen.

Voordelig dan een consultant
Maar laat de prijs absoluut geen reden zijn u te weerhouden van de aanschaf van Scoren met Facebook Marketing. Als u echt wilt weten wat u met Facebook kunt doen, ken ik geen boek of site dat zo overzichtelijk aangeeft wat de mogelijkheden zijn. En bovendien leert u voor € 24,95 veel meer dan dan ik u voor dat bedrag met mijn uurtarief van € 70,- kan leren ;)

Wie meer wil weten over Peter Minkjan kan hiervoor terecht op zijn site: Likeconomics.




Geen opmerkingen: