Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

maandag 16 juli 2012

Google AdWords boek

Momenteel ben ik druk bezig met het schrijven van enkele online marketing boeken. Dit omdat ik vaak de vraag krijg welke boeken ik op dit vakgebied adviseer. Een aantal boeken die ik goed vind zijn ondertussen al behoorlijk verouderd. Hierdoor moet ik het antwoord vaak schuldig blijven.

Ik heb daarom besloten om verschillende online marketing boeken te schrijven en deze up-to-date te houden. Om dit laatste te kunnen waarborgen zal ik ze als ebooks op de markt brengen. Het eerste boek zal verschijnen op 20 augustus 2012. Dit gaat over Google AdWords. Ik heb voor Google AdWords gekozen omdat ik hiermee ruim 11 jaar ervaring heb en er na al die jaren nog steeds zeer enthousiast over ben. Dit omdat Google AdWords voor bedrijven met een goede propositie nog steeds heel veel oplevert. In het Google AdWords boek vertel ik onder andere iets over de principes van Google AdWords, veelgemaakte fouten, de werking van het advertentiesysteem, de manier waarop je een campagne goed opzet, remarketing, het inhoudsnetwerk, het meten van conversies en tips over effectieve advertentieteksten.  

Op 15 september zal een boek over zoekmachine optimalisatie uitkomen. Op 10 oktober lanceer ik een conversie optimalisatie boek.  

Later in het jaar zullen er nog boeken over Google Analytics, affiliate marketing en social media verschijnen. Begin januari zal ik al deze boeken bundelen tot een algeheel internet marketing boek.  

Als je interesse in bovenstaande digitale boeken hebt, stuur dan even een mailtje naar info@erikvanderveen.nl. Ik zorg er dan voor dat ik je attendeer op de lancering van de boeken. De eerste vijf mensen die mij een mailtje sturen, krijgen het Google AdWords boek gratis toegestuurd.  

De kosten voor het downloaden van de boeken bedraagt 10 euro (incl. BTW). Als online marketing docent aan NHL geef ik studenten een korting van 50%. Zij kunnen de boeken dus aanschaffen voor 5 euro (incl. BTW). De updates van de boeken zijn gratis. Zodra er een nieuwe versie is uitgekomen zal ik deze per mail versturen.  

Overigens geldt voor alle boeken een niet goed, geld terug garantie.  

Boeken die ik in het verleden (dit waren eerdere edities) met veel plezier heb gelezen zijn:

Ultimate Guide to Google AdWords 3/E by Perry Marshall and Bryan Todd (May 23, 2012)

Advanced Web Metrics with Google Analytics by Brian Clifton (Apr 3, 2012)

Landing Page Optimization: The Definitive Guide to Testing and Tuning for Conversions by Tim Ash, Maura Ginty and Rich Page (Apr 24, 2012)

Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 2nd Edition by Steve Krug (Aug 28, 2005)

Basisboek social media

SEO boek voor webprofessionals door Ir. Alain Sadon

Daarnaast wil ik jullie nog attenderen op het boek Verdiende Aandacht van oud-collega Klaas Weima. Een echte aanrader!

Geen opmerkingen: