(wel even alinea 4 lezen)
Nederlandse consumenten gebruiken bij voorkeur de zondag om eventuele aankopen te bespreken, zich daarop te oriƫnteren en knopen door te hakken. Bovendien is het de lievelingsdag voor het doen van online aankopen.
Dat stelt dagblad De Telegraaf op basis van een onderzoek dat het liet uitvoeren onder 661 consumenten. Zondag wordt door 45 procent gezien als de meest geschikte dag voor het doen van online aankopen, wat overigens nog niet wil zeggen dat de webverkopen op die dag ook het hoogst liggen.
Martijn Brinkhoff, onderzoeksmanager bij De Telegraaf, heeft een verklaring voor de keuze van de consument voor zondag: 'Mensen krijgen het steeds drukker en hebben steeds minder tijd om eens rustig na te denken over grote aankopen. Dat kan het beste op zondag. Bovendien is zondag ook nog steeds echt een gezinsdag en als enige dag echt geschikt om die belangrijke beslissing te nemen. Om te bepalen waar je naar toe wilt op vakantie bijvoorbeeld.’
De Telegraaf, dat niet geheel ontoevallig zelf een zondagse editie van de krant uitgeeft, wil adverteerders en mediabureaus wijzen op de effectiviteit van reclame op zondag. ‘Sommige producten en merken kunnen van deze kennis over de zondag profiteren’, aldus het persbericht. ‘Zij kunnen ervoor kiezen consumenten te bereiken op dat moment waarop het product of merk het meest relevant is.’
Geen opmerkingen:
Een reactie posten