Opticiens, juweliers en supermarkten slagen er nog niet in veel webshoppers aan zich te binden. De ondernemers in deze branches trekken de minste kopers naar hun webwinkels. Kledingverkopers krijgen de meeste kopers op de digitale winkelvloer.
Dat blijkt uit een onderzoek van Q&A Resarch & Consultancy in opdracht van Elsevier Retail. Het bureau vroeg tachtigduizend webklanten naar hun ervaringen in vijftien retailbranches. Minder dan tien procent van de geënquêteerden kocht het afgelopen jaar een product in de webwinkel van een opticien, juwelier of supermarkt. Voor de eerste twee zal meespelen dat brillen of juwelen niet dagelijks worden aangeschaft.
Intentie ontbreekt
Toch ontbreekt bij een meerderheid van de webshoppers ook de intentie om online te kopen bij juweliers of opticiens: 59,1 procent verwacht nooit juwelen of bijous via het internet te zullen kopen en 58,6 procent zegt de optiekbranche online te zullen mijden.
Kledingverkopers
Van de ondervraagde webklanten deed 44,5 procent het afgelopen jaar een aankoop in de webshop van een kledingverkoper. Samen met online reisaanbieders lopen retailers in de keldingbranche ook voorop in het versturen van e-mailnieuwsbrieven.
Boeken, kranten en tijdschriften
Uit het onderzoek van Q&A blijkt dat kleding door iets meer webshoppers is aangeschaft dan boeken, kranten en tijdschriften, die door 44,1 procent van de webshoppers werden gekocht. Op de derde en vierde plaats staan respectievelijk computerhard- en software (40,3 procent) en reizen (38,5 procent).
(bron: Twinkle)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten