Sinds deze week is het mogelijk gebruik te maken van Google AdWords sitelinks.
Gisteren hebben wij de eerste sitelinks live gezet voor onze klanten. Google geeft de mogelijk tien sitelinks te maken. Google bepaalt welke vier sitelinks vertoond gaan worden. Aangezien Google een beursgenoteerd bedrijf is, zal Google hoogstwaarschijnlijk links kiezen die de zoekgigant de hoogste omzet opleveren. De relevantie van de sitelinks zal hierbij uiteraard wel in ogenschouw worden genomen.
Rapportage per link
Google AdWords rapporteert de resultaten per sitelink nog niet. Wij verwachten dat dit in de toekomst wel mogelijk zal zijn. Uiteraard kunt u zelf wel (bijvoorbeeld via URL builder van Google Analytics) meten wat de afzonderlijke sitelinks doen.
Beperkt aantal accounts
Het is goed te vermelden dat sitelinks nog niet voor ieder AdWords account beschikbaar zijn. Het lijkt erop dat Google in eerste instantie mogelijkheden biedt voor de grote accounts.
Effecten
Alle wetten der logica vertellen dat sitelinks tot een hogere click- en conversierate gaan leiden. Inherent hieraan zullen organische zoekresultaten minder clicks opleveren. Volgende week zullen we op deze site de eerste bevindingen met AdWords sitelinks publiceren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten