Dit blog gaat over Google Ads. Lees hier nieuws, tips en andere nuttige informatie over adverteren in Google Ads.

maandag 6 augustus 2012

Waarom geven we Facebook likes?

Veel bedrijven zetten zwaar in op het verkrijgen van likes via Facebook. Om te ontdekken wat (Amerikaanse) mensen beweegt een bedrijf te liken geeft dit onderzoek van Performics antwoord.

Redenen om een bedrijf op Facebook te liken

1. Ik winkel daar of koop er mijn producten: 57%
2. Ik hoop op "inside"-informatie of speciale aanbiedingen: 45%
3. Ik heb erover gelezen en wil op de hoogte blijven: 38%
4. Ik wil de primeur hebben wat betreft producten/vestigingen: 38%
5. Ik wil berichten van het merk/bedrijf lezen: 29%
6. Ik wil geassocieerd worden met het merk: 27%
7. Ik wil een directe relatie met het merk/bedrijf: 26%
8. Mijn vrienden liken het bedrijf ook: 23%
9. Ik werk daar of ken iemand die daar werkt: 18%.

Geen opmerkingen: